De 5 SEO fouten die kleine bedrijven maken
De meeste bedrijven begrijpen het belang van de uitvoering van SEO. Echter, velen denken nog steeds dat er een one size fits all SEO-programma bestaat. En door het simpelweg kopiëren van dezelfde methoden als hun concurrenten denken zij een onmiddellijke verbetering van de zoekmachine rankings te zullen zien. Helaas, het creëren van een op maat gemaakte SEO strategie is van groot belang en zeer persoonlijk. Dit geldt met name voor kleine bedrijven.
De volgende 5 fouten worden vaak gemaakt:
- Het negeren van de plaatselijke zoekopdrachten
Een schatting is dat 1 op de 3 zoekopdrachten gericht zijn op een locatie. Mobiel zoeken is steeds meer gericht op plaatselijke en lokaal. Als kleine bedrijven hun doelgroepen willen bereiken dient men ervoor te zorgen dat ze hoog scoren in de ranking van de lokale zoekopdrachten.
Tijd en energie besteden aan het optimaliseren van de inhoud en het vergroten van de zichtbaarheid in de lokale en mobiele zoekopdrachten zijn voor kleine bedrijven dus van groot belang. - Het vermijden van de bestaande social media
Kleine bedrijven worden vaak geconfronteerd met beperkte tijd en middelen. Hierom kiest men er soms voor om de bestaande sociale media te negeren. Je ziet dan vaak verouderde profielen.
Die bedrijven missen een kans om hun zoekmachine zichtbaarheid te vergroten. Niet alleen bieden social media kanalen grote kansen voor bedrijven om kwalitatief inhoud uit te zetten, maar ook de links van de sociale media kanalen worden steeds belangrijker voor zoekmachine optimalisatie.
Doe een beetje onderzoek. Bekijk waar uw concurrenten zijn en nog belangrijker: waar uw klanten zijn. Vernieuw vaak de inhoud, bouw kwaliteit links en voeg indien nodig kanalen toe. - Meerdere kopieën van dezelfde inhoud
De meeste bedrijven weten dat een van de sleutels tot het hebben van een goede SEO – geoptimaliseerde website een goed geschreven content is. Kleinere bedrijven die van nature minder robuust en minder uitgebreide websites hebben kunnen te veel inhoud als een nadeel zien.
Voor deze bedrijven lijkt het dupliceren van goed geschreven geoptimaliseerde teksten misschien wel de uitkomt. Echter het tegenovergestelde is waar. Het zorgt ervoor dat lezers de site verlaten. Bovendien is content herhaling een van de redenen waarom Google Penguin 2.0 zijn algoritme gewijzigd heeft. Content herhaling lijkt misschien een snelle en eenvoudige SEO oplossing, maar het veroorzaakt veel meer kwaad dan goed. - Vergeten om nieuwe content te plaatsen
Net zo slecht als het plaatsen van meerdere kopieën van dezelfde inhoud, is het plaatsen van geen berichten even slecht.Het kan moeilijk zijn voor kleine bedrijven om de tijd te vinden om meerdere platformen te handhaven of nieuwe manieren te vinden om de inhoud van hun site te updaten. Echter, consistente en nieuwe inhoud verhoogt de organische zoekresultaten. - Het handhaven van een blog
Veel bedrijven beginnen ermee, maar als deadlines en ander werk opduikt zal het meestal geen prioriteit hebben en komt het op achtergrond te staan. Denk aan uw blog als een SEO prioriteit. U kunt een nieuwsfeed aanmaken op de website van uw bedrijf en het regelmatig bijwerken met gebeurtenissen, relevante informatie, nieuws voor klanten etc. Betrek medewerkers en stagiaires. En als uw budget het toelaat eventueel SEO tekstschrijvers.
Zoals u kunt lezen is SEO een continu proces. Wij ondersteunen u hier graag bij.
Geef een reactie