Invloed op het aankoopproces
Meer dan de helft van de consumenten voert Google zoekopdrachten uit voordat ze overgaan tot een aankoop. Zoekopdrachten hebben een belangrijke invloed op het aankoopproces. Voor u als ondernemer is dat een belangrijk gegeven. U kunt namelijk hierop inspelen.
De consument heeft eerst een behoefte. Daarna wil de consument snel vergelijken, prijzen kennen, kleuren kiezen… Vaak wordt dit gedaan vanuit de omgeving.
Het is dus van belang om op dat moment vindbaar te zijn in Google. Het maakt u zichtbaar op het moment dat het telt. Bent u dat niet? Dan mist u die kans…
Uw positie in Google wordt niet zomaar bepaald. Het is mede afhankelijk van de teksten die u op uw website heeft geschreven. Daarnaast werkt Google met logaritmes die zij uiteraard niet vrijgeven. SEO specialisten houden zich hiermee bezig. Logaritmes zijn niet blijvend. Google veranderd het voortdurend. Hoe uw site er technisch uitziet speelt ook een grote rol. Al deze punten bij elkaar vormen de sleutel tot een goede positie in de zoekmachines. Het is dus een ingewikkeld proces en een vak apart. Het is zeker aan te bevelen een SEO specialist in te schakelen als u een betere positie in de zoekmachines wilt.
Geef een antwoord