uw sleutel tot een succesvol bedrijf
Klantenservice (24/7): 0681206790

Holy Grail van de e-commerce website optimalisatie-deel 2

91 tips en tools voor e-commerce professionele website optimalisatie – deel 2

Google optimalisatie

Welkom bij deel 2 van de  E-commerce website optimalisatie en google optimalisatie tips. Zoals de vorige keer aangegeven bespreken wij in dit  deel ,  ‘product vindbaarheid optimalisatie’ en  ‘pagina product optimalisatie’ .

Als uw webwinkel net als vele anderen is, dan zullen bezoekers uw webwinkel via de homepage betreden. Als ze weten wat ze willen, dan zouden ze meteen de naam van het product in de zoekfunctie van de webwinkel gaan zoeken. Een onjuiste of disfunctioneel product zoekfunctie kan schadelijk voor uw bedrijf zijn.

Soms, zijn de gebruikers niet in staat om het product zoekfunctie te vinden. U kunt gebruik maken van Google Analytics  om te weten of gebruikers actief gebruik maken van de zoekfunctie van uw webwinkel.

Hoe langer de klant op de website blijft, hoe beter dat is. Volgens de richtlijnen van Google  is het goed voor Google optimalisatie.

google analytics

U zult merken dat het succespercentage van de bezoekers die de zoekfunctie  gebruiken hoger is dan bezoekers die geen gebruik daarvan maken.

google analytics2

 

 

Een van de mogelijke redenen van geringe gebruik van de zoekfunctie is de plaatsing en de presentatie daarvan. U moet daarom duidelijk wijzen op de aanwezigheid van de zoekfunctie. Dit zal ervoor zorgen dat de zoekfunctie niet verloren gaat met de andere elementen op de pagina.

U moet beschikken over een doeltreffend zoekfunctie op uw winkel, dat:

  • Eenvoudig in gebruik: Geeft duidelijke instructies over wat en hoe een gebruiker kan zoeken.
  • Snel & Nauwkeurig: Als uw inventarisatie groot is, kunt u gebruik maken van zoekmachines zoals Celbros of SOLR om de zoekresultaten sneller en beter te maken.
  • Gebruiksvriendelijk: Denk aan wat gebruikers te zien krijgen als er geen product match in de database van webwinkel is.

Product vindbaarheid optimalisatie

14. Test het zoekgedeelte van uw website op nauwkeurigheid

Test het zoekgedeelte van uw website op nauwkeurigheid voor trefwoorden in enkelvoud en meervoud. Bijvoorbeeld, als u een sportzaak heeft, en een zoekopdracht voor ‘basketbal’ & ‘basketballen’ intikt moet het dezelfde resultaten opleveren.

15. Implementeer een programma of een manier die enkelvoud, meervoud, spelfouten etc. omzeilt(Kijkt u eens hoe Google zoekmachine dat doet).

Uw webwinkel moet intelligent genoeg gemaakt zijn om de resultaten volgens de intentie van de zoeker terug te keren. Een zoekopdracht zou dan moeten leiden tot een overzicht van ‘basketballen’ en niet ‘basketbal shirt´. Als de gebruiker opzoek was naar ‘basketbal shirt’, zou hij/zij op deze term hebben gezocht. Test uw zoekopdracht met vergelijkbare zoekwoord combinaties om te zien hoe nauwkeurig het is.

 

16. Implementeer op uw website ´automatische suggesties´ om de gebruiker te helpen zoeken naar relevante zoekwoorden.

Het is een veel gebruikte zoekfunctie waarin je zoekwoord aanbevelingen laat zien, als de gebruiker zijn zoekopdracht in het zoekvak typt. Het is belangrijk voor u website optimaliseren en deze functie helpt gebruikers om te zoeken naar de juiste zoekwoorden en maakt het makkelijker voor hen om het gewenste product sneller te vinden. Als deze functie naar behoren functioneert kan het de gebruikers stimuleren van uw webshop te kopen.

 17. Schakel ‘zoeken’ in categorie aan

Implementatie van de meeste zoekmachines producten (zoals SOLR & Celebros) vereist aanzienlijke investeringen in tijd en geld. Als u zich dat niet kunt veroorloven, maar nog steeds een enorme voorraad zoekopdracht moet beheren, moet u op zijn minst een categorieniveau zoekopdracht hebben zodat gebruikers in staat zijn om te zoeken in een bepaalde categorie.

zoeken in categorie

 

18. Laat de gebruiker weten wat ze zochten

Tijdens het weergeven van resultaten voor een zoekopdracht, is het altijd van belang om de gebruiker te laten weten welk ‘trefwoord’ ze gezocht. Test hun geheugen niet maar help hen naar het zoeken naar de juiste product zoekwoord. Als u bijvoorbeeld zoekt naar een zoekwoord als ‘Sandalen’ en het geen resultaat oplevert is het niet zo dat ze geen sandalen hebben , het is gewoon dat hun zoekfunctie niet goed is.

 

Pagina product optimalisatie

19. Krijg een hoge kwaliteit product afbeeldingen

Mensen willen niet langer in websites bladeren – ze willen het ervaren. Een afbeelding op de product pagina is altijd het eerste wat een bezoeker opvalt. Goed product afbeeldingen kunnen leven aan uw webwinkel geven- er zijn twee manieren hiervoor:

Afbeeldingen hoeve niet meteen een emotionele reactie op te wekken:

    • Besteed speciale aandacht aan de eerste afbeelding en beschrijving van het product pagina, want dat is wat de klant als eerst ziet.

Vermijd het gebruik van algemene foto’s. Neem werkelijke foto’s van echte personen die gebruik maken van uw producten. Een echte product foto (genomen van een gemiddelde camera) is beter dan een hoog kwaliteit algemene foto.Geef niet alleen een enkele foto weer, tonen zo veel als u kunt – vanuit verschillende invalshoeken.

 

 product afbeelding

 

 

20. Let op de beschrijving van uw product

Na product foto, is het andere element dat een belangrijke rol speelt in het verbeteren van de conversie van uw winkel , de product beschrijving.

Een mijl lange verkoop pagina zal niet converteren als u niet precies begrijpt ‘wat’ bezoekers zal overtuigen om te kopen.

Dit is wat we voorstellen om uw product beschrijvingen aantrekkelijker te maken:

  • Houd de belangrijkste kenmerken van het product aan het begin van de alinea’s.
  • Probeer uw product beschrijving zo reëel mogelijk te doen. Het opdringerig proberen te overtuigen werkt niet. Gebruikers hebben dat meteen door.
  • Schrijf voor mensen en niet voor Google zoekmachine. Zo maak u het voor de klant aantrekkelijker daar naast kunt u voor Google optimalisatie paar technieken toepassen om u tekst seo vriendelijk te makken
  • Bied twee versies van de product beschrijving aan – samenvattend en gedetailleerd. Product samenvatting zal worden gelezen door de bezoekers die haast hebben en de gedetailleerde versie zal gelezen worden door bezoekers die bereid zijn om meer tijd besteden aan kennis over het product en het krijgen van meer vertrouwen in hun aankoop beslissing.
  • Gebruik opsommingtekens om de informatie gemakkelijker voor de bezoekers te maken.
  • Link naar privacy pagina’s, verzend details, retourbeleid en veelgestelde vragen.

Gebruikers maken zich vaak zorgen over privacy pagina’s , verzend details, FAQ en retourbeleid.

product beschrijving

Houd deze pagina’s binnen handbereik van de productpagina en kassa.

(Zie hierboven hoe Zappos dat doet)

 

21. Toon Product Video’s (voor in ieder geval voor uw best verkopende producten)

Omdat uw beelden niet kunnen praten en de technologie steeds goedkoper en toegankelijker wordt,gaan meer en meer winkels video’s gebruiken om hun producten te laten zien. Als u dat nog niet een kans heeft gegeven, doe het dan nu. Toon video’s samen met productfoto’s en kijk of die toevoeging invloed op de verkoop van het product heeft.

22. Laat prijs geen verrassing zijn

Wanneer bezoekers niet kopen, is een van de grootste reden dat de gebruiker de prijs te hoog of de productbeschrijving te vaag vinden.

De prijs op de pagina moet opvallen. Gebruik groot lettertype, vet opmaak en een andere kleur. Volledige prijs of geschatte volledige prijs – moet zo vroeg mogelijk aan de gebruiker worden getoond. Als verzend-en administratiekosten te laat in het check-out proces genoemd worden kan dat een redenen zijn voor een hogere winkelwagen verlating tarief. Ontwerp de check-out proces op een manier dat de gebruiker niet voor verrassingen komt te staan. Het is niet alleen de prijs van het product, maar de bezoekers kunnen ook de verzendkosten te hoog vinden. De btw dient ook bij het totale bedrag op de productpagina te worden vermeld. En niet bij de check-out procedure.

23. Empower bezoekers met een creatieve rekenmachines

Er zijn vele soorten berekening tools die je aan zou kunnen bieden om hen in staat te stellen om de exacte productspecificaties te kunnen kiezen. Bijvoorbeeld maatcalculator, verzendcalculator enz. Zie een voorbeeld daarvan hieronder.

creatieve rekenmachines

 24. Vertoon duidelijk de levertijd van het product

Kopers willen tijdens de transactie de controle behouden. Vermeld op de product pagina wanneer ze het product kunnen verwachten.

 

25. Laat ze de leveringsdatum selecteren

Als de verwachte leveringsdatum voor het product niet geschikt is voor de gebruiker, kunt u de gebruiker de mogelijkheid geven om de levering uit te stellen.

Dus, als een gebruiker voor 4-5 dagen op vakantie gaat en dat toevallig ook de verwachte leverdatum is, moet u de klant in staat stellen om de leverdatum aan te kunnen passen en eventueel een bericht achter te kunnen laten.

leveringsdatum

 

Tot dusver het tweede deel van de 91 tips voor een goede e-commerce website optimaliseren. In deel 3 van de E-commerce Website optimalisatie tips zal ‘afrekenen optimalisatie’ worden beschreven.

 

Geef een reactie


Find us on Google+

Best Domain en Hosting service

Laatste berichten